WYSTĄPIENIA PUBLICZNE – KONSULTATCJE

„Gdy słucham co mówisz, słyszę, kim jesteś.”

Ralph Waldo Emerson

 

WYSTĄPIENIA PUBLICZNE – KONSULTACJE INDYWIDUALNE

Krzysztof Kieślowski powtarzał że sukces to 10% talentu i 90% pracy. Talentu nie rozciągniemy z dnia na dzień. Wysiłek można.

Praca nad wystąpieniami publicznymi, którą Ci proponuję to nabycie wiedzy i umiejętności, która da Ci możliwość tworzenia celowych i efektywnych wystąpień na podstawie odpowiedzi na 4 pytaniach poniżej:

  • Co chcę żeby słuchacze, odbiorcy zrozumieli po wysłuchaniu mojego komunikatu?
  • Co chcę żeby słuchacze, odbiorcy zapamiętali po wysłuchaniu mojego komunikatu?
  • Co mają poczuć słuchacze po wysłuchaniu mojego komunikatu?
  • Co mają zrobić słuchacze, odbiorcy po wysłuchaniu mojego komunikatu?

 

DLA KOGO?

Dla wszystkich, którzy chcą indywidualnie, krok po kroku nauczyć się efektywnego przygotowywania wystąpień oraz profesjonalnej autoprezentacji przed publicznością.

PO CO?

By móc wykorzystywać wystąpienia publiczne w sytuacjach zawodowych lub rodzinnych – podczas spotkania w firmie, podczas prelekcji konferencyjnej czy też podczas uroczystości rodzinnej. By wiedzieć, jak przygotować wystąpienie na każdą potrzebną okazję.

JAK PRACUJEMY?

  • Praca koncepcyjna, analiza i konsultacja indywidualna z trenerem.
  • Ustalenie celu spotkań i kryteriów jego osiągnięcia.
  • Cel może być krótkoterminowy, jednostkowy (np. przygotowanie wystąpienia na określoną okazję) lub długofalowy – kompletny „kurs” wystąpień publicznych.
  • Spotkania prowadzone są „twarzą w twarz” lub poprzez telekonferencje.
  • Uczestnik uczy się tworzyć od postaw nowe wystąpienia lub modeluje przemówienia, które już wygłaszał.
  • Koncentrujemy się na mocnych stronach umiejętności wystąpień oraz rozwijamy słabsze strony.
[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Media_Image”][/siteorigin_widget]

PRZYKŁADOWY PROGRAM KONSULTACJI

PRZESŁANIE WYSTĄPIENIA

  • praca nad świadomym ustalaniem celu i przesłania wystąpienia
  • wpływ przesłania na zawartość merytoryczną wystąpienia (informacja, wsparcie, autoprezentacja, perswazja, inspiracja?)

TWORZENIE STRUKTURY WYSTĄPIENIA

  • początek – uśpić, zaciekawić, zaangażować?
  • środek – najważniejsze tezy wystąpienia
  • koniec – klamra, podsumowanie, puenta, działanie?
  • różnorodne struktury prezentacji
  • zasada 3 x „P”: Prostota, Precyzyjność i Perswazyjność przekazu

KIM JESTEŚ PRELEGENCIE?

  • autentyczność i wiarygodność prelegenta, czyli jak mówić zgodnie z Twoim charakterem i osobowością
  • relacja z odbiorcami
  • perswazja i wpływ

KLASYCZNE ŚRODKI RETORYCZNE… I NIE TYLKO

  • sztuka storytellingu
  • anegdota i cytat
  • metafora i analogia
  • łańcuch, anafora, kontrast, hiperbola
  • badania, liczby, statystyki
  • rekwizyty

ANGAŻOWANIE PUBLICZNOŚCI

  • 3 potrzeby widowni: poznawcze, emocjonalne, relacyjne
  • angażowanie uwagi publiczności – historie, pytania, zadania, quizy, brain puzzles, matematyka i iluzja

ZDOLNOŚCI PREZENTACYJNE

  • mowa werbalna i niewerbalna
  • postawa i zachowanie na scenie
  • trema i stres… w służbie wystąpienia
Scroll to Top