WARSZTATY – WYSTĄPIENIA PUBLICZNE DLA BIZNESU

„Ludzie dzielą się na takich, którzy mają coś do powiedzenia i na tych, którzy mówią bez przerwy.”

Robert Lee Frost

 

WYSTĄPIENIA PUBLICZNE DLA BIZNESU – WARSZTATY

Każdy umie mówić. Ale dobre wystąpienia publiczne to coś więcej. To sztuka. Możesz zachęcać, kusić, przymilać się, ale nigdy nie zmusisz kogoś, żeby Cię słuchał. Skoncentrujmy się więc na tym, co możesz zrobić? Zaciekawić i zaangażować głowę i serce! Umiejętność wpływania na kogoś to funkcja:

  • złapania czyjejś uwagi
  • powiązania tego z czymś, co ten ktoś czuje że jest ważne
  • połączenie tych uczuć z tym co chcesz, żeby on usłyszał, zrozumiał, zrobił czy poczuł

 

DLA KOGO?

Dla osób, które występują publicznie na konferencjach i kongresach branżowych, spotkaniach z klientami, networkingach, na spotkaniach pracowników, zespołów, zarządów.

PO CO?

Przede wszystkim, by nie zanudzić publiczności (!) oraz by rozwinąć i udoskonalić umiejętności myślenia w kontekście przesłania wystąpienia, tworzenia całości struktury wystąpienia, stosowania prostych, ale precyzyjnych i perswazyjnych komunikatów, wykorzystania technik retorycznych i innych technik angażowania uwagi, takich jak: historie, zaskoczenia, kontrastu, metafor, analogii, anegdot, rekwizytów.

JAK PRACUJEMY?

Forma warsztatowa. Praca indywidualna i w parach. Wystąpienia przed grupą. W trakcie warsztatu każdy uczestnik pracuje nad własną prezentacją lub jej częścią, którą prezentuje przed grupą i trenerem, otrzymując informacje zwrotne.

[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Media_Image”][/siteorigin_widget]

PRZYKŁADOWY PROGRAM WARSZTATU

PRZESŁANIE WYSTĄPIENIA

  • praca nad świadomym ustalaniem celu i przesłania wystąpienia
  • wpływ przesłania na zawartość merytoryczną wystąpienia (informacja, wsparcie, autoprezentacja, perswazja, inspiracja?)

TWORZENIE STRUKTURY WYSTĄPIENIA

  • początek – uśpić, zaciekawić, zaangażować?
  • środek – najważniejsze tezy wystąpienia
  • koniec – klamra, podsumowanie, puenta, działanie?
  • różnorodne struktury prezentacji
  • zasada 3 x „P”: Prostota, Precyzyjność i Perswazyjność przekazu

KIM JESTEŚ PRELEGENCIE?

  • autentyczność i wiarygodność prelegenta, czyli jak mówić zgodnie z Twoim charakterem i osobowością
  • relacja z odbiorcami
  • perswazja i wpływ

KLASYCZNE ŚRODKI RETORYCZNE… I NIE TYLKO

  • sztuka storytellingu
  • anegdota i cytat
  • metafora i analogia
  • łańcuch, anafora, kontrast, hiperbola
  • badania, liczby, statystyki
  • rekwizyty

ANGAŻOWANIE PUBLICZNOŚCI

  • 3 potrzeby widowni: poznawcze, emocjonalne, relacyjne
  • angażowanie uwagi publiczności – historie, pytania, zadania, quizy, brain puzzles, matematyka i iluzja

ZDOLNOŚCI PREZENTACYJNE

  • mowa werbalna i niewerbalna
  • postawa i zachowanie na scenie
  • trema i stres… w służbie wystąpienia
Scroll to Top