WARSZTATY – STORYTELLING W SPRZEDAŻY

„Ci których chcesz przekonać zaczynają od dwóch pytań: kim jesteś oraz dlaczego tutaj jesteś? Póki nie usłyszą odpowiedzi – nie ufają Ci i nie słuchają tego co mówisz. Najlepsze co możesz zrobić to powiedzieć historię, która symuluje to doświadczenie Twojej wiarygodności. Słuchając twoich historii, ludzie zbliżają się do ciebie tak blisko jak tylko mogą. Historia pozwala im zadecydować czy Ci zaufają czy nie.”

Anette Simmons

 

STORYTELLING W SPRZEDAŻY WARSZTATY

Metody wpływu, takie jak: perswazja, nagabywanie, przekupstwo czy charyzmatyczne oddziaływanie – są strategiami „popychania”. Historia jest strategią „pociągania za sobą”. Jeśli twoja historia jest wystarczająco dobra, ludzie ze swojej własnej woli zdecydują, że mogą ci zaufać, a razem z tym – przekazowi, który im przynosisz.

DLA KOGO?

Dla osób, które spotykają się indywidualnie lub grupowo z ludźmi i… mówią… mówią i… mówią, by zainteresować, nakłonić i sprzedać produkt czy usługę.

PO CO?

By poznać i nauczyć się umiejętnie stosować Historie w rozmowę handlową na każdym etapie sprzedaży, od przełamywania lodów, przedstawienia siebie, poprzez wzbudzanie zaufania do firmy, ukazywania wartości produktu, uchylanie zastrzeżeń aż do finalizacji rozmów.

JAK PRACUJEMY?

Forma warsztatowa. Praca indywidualna oraz w parach. Wystąpienia przed grupą. Uczestnicy pracują na własnych przykładach – tworzą nowe lub ulepszają historie, które wesprą ich w rozmowach handlowych. Historie te mogą zastosować bezpośrednio po warsztacie na spotkaniach handlowych.

[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Media_Image”][/siteorigin_widget]

PRZYKŁADOWY PROGRAM WARSZTATU

NAUKOWO – DLACZEGO STORYTELLING DZIAŁA?

  • dlaczego storytelling działa, czyli neuropsychologiczna anatomia narracji
  • storytelling i komunikacja, czyli dlaczego Historie tak mocno wpływają na odbiorcę
  • neurony lustrzane jako pomost w budowaniu relacji

CEL – JAK I PO CO OPOWIADASZ?

  • umiejętne dobieranie obszarów historii pod kontem celu opowiadania, np.: kim jestem, wartości, pasje, marzenia, porażki, sukcesy, błędy, cele, momenty przełomowe
  • poszukiwanie historii budujących Twoją autentyczność, zaufanie oraz relacje z odbiorcą
  • jak dobrać historie do CIEBIE – Twojej osobowości i charakteru

HISTORIA – ELEMENTY SKŁADOWE

  • bohater – daj go poznać słuchaczom
  • akcja, trudności, komplikacje – nie zanudź słuchaczy
  • moment przełomowy, puenta…aha!

NARZĘDZIA TWORZENIA HISTORII

  • szablony tworzenia scenariusza Historii
  • podstawowe archetypy w Historii
  • nauka i praktyka wykorzystania Historii w konkretnych sytuacjach zawodowych i życiowych

EMOCJE W HISTORII

  • 3 x „Z” emocjonalne – zaciekawienie, zaangażowanie, zmiana
  • jak umiejętnie wplatać emocje w historię
  • bazowanie na szerokiej gamie emocji – pozytywne oraz negatywne

TECHNIKI ZAAWANSOWANE

  • łączenie w całość –Trójkąt Arystotelesa: Ethos, Pathos, Logos
  • zaawansowane techniki opowiadania historii – głos, dynamika, obrazy, prowadzenie
  • ta sama historia w kilka minut, minutę lub 15 sekund – opowiadanie historii na wiele sposobów

DALSZE KROKI

  • gdzie szukać historii własnych i… cudzych?
  • archiwizacja i kolekcjonowanie historii
  • jak i gdzie praktykować opowiadanie historii?
Scroll to Top