STORYTELLING – KONSULTACJE INDYWIDUALNE

“Historie stanowią najbardziej potężną broń w arsenale lidera.”

      Dr. Howard Gardner, profesor Harvard University

 

STORYTELLING – KONSULTACJE INDYWIDUALNE

Dawanie ludziom faktów jako metody wpływu jest stratą czasu. Kiedy najpierw podasz im historię, a później dodasz fakty – dajesz sobie o wiele lepszą szansę wpływania na innych, by podzielili twoją interpretację rzeczywistości. Jeśli dajesz najpierw fakty, ryzykujesz interpretację, która łączy, spaja Twoje fakty w taki sposób by podtrzymać ich obecne widzenie lub też zdyskredytować Twoje fakty. Kolejność ta jest bardzo ważna. Zachowaj Twoje fakty do czasu, kiedy będziesz pewny że interpretacja będzie wspierała Twoje widzenie.

 

ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ PRACY NAD SZTUKĄ STORYTELLINGU!

DLA KOGO?

Dla wszystkich, którzy chcą indywidualnie, krok po kroku nauczyć się profesjonalnego opowiadania Historii. Historii, które coś znaczą i dają wpływ na innych.

PO CO?

By móc wykorzystywać storytelling w sytuacjach zawodowych lub prywatnych. By efektywniej nawiązywać znajomości, sprzedawać, inspirować, motywować, wspierać i pomagać innym.

JAK PRACUJEMY?

Praca koncepcyjna, analiza i konsultacja indywidualna z trenerem. Ustalenie celu spotkań i kryterii jego osiągnięcia (cel może być krótkoterminowy, jednostkowy np. przygotowanie historii na określoną okazję lub długofalowy – kompletny „kurs” opowiadania Historii). Spotkania „twarzą w twarz” lub poprzez telekonferencje. Nauka tworzenia nowych bądź ulepszania znanych uczestnikowi Historii własnych bądź zasłyszanych. Koncentracja na mocnych stronach umiejętności opowiadania Historii oraz rozwój stron zaniedbanych.

[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Media_Image”][/siteorigin_widget]

PRZYKŁADOWY PROGRAM KONSULTACJI

ANALIZA POSIADANYCH ZASOBÓW

  • analiza mocnych i słabych stron uczestnika odnosnie opowiadania Historii
  • analiza zbioru dostępnych historii własnych
  • poszukiwanie i umiejętne dostosowanie oraz wykorzystanie Historii, anegdot istniejących
  • nauka umiejętności dobierania, wyszukiwania i modelowania Historii pod kątem wykorzystania do konkretnych tematów zawodowych (wystąpienia, rozmowy) i życiowych (rozmowy, spotkania, uroczystości)

CEL – JAK I PO CO OPOWIADASZ?

  • umiejętne dobieranie obszarów historii pod kontem celu opowiadania, np.: kim jestem, wartości, pasje, marzenia, porażki, sukcesy, błędy, cele, momenty przełomowe
  • poszukiwanie historii budujących Twoją autentyczność, zaufanie oraz relacje z odbiorcą
  • jak dobrać historie do CIEBIE – Twojej osobowości i charakteru

HISTORIA – ELEMENTY SKŁADOWE

  • bohater – daj go poznać słuchaczom
  • akcja, trudności, komplikacje – nie zanudź słuchaczy
  • moment przełomowy, puenta…aha!

NARZĘDZIA TWORZENIA HISTORII

  • szablony tworzenia scenariusza Historii
  • podstawowe archetypy w Historii
  • nauka i praktyka wykorzystania Historii w konkretnych sytuacjach zawodowych i życiowych

EMOCJE W HISTORII

  • 3 x „Z” emocjonalne – zaciekawienie, zaangażowanie, zmiana
  • jak umiejętnie wplatać emocje w historię
  • bazowanie na szerokiej gamie emocji – pozytywne oraz negatywne

TECHNIKI ZAAWANSOWANE

  • łączenie w całość –Trójkąt Arystotelesa: Ethos, Pathos, Logos
  • zaawansowane techniki opowiadania historii – głos, dynamika, obrazy, prowadzenie
  • ta sama historia w kilka minut, minutę lub 15 sekund – opowiadanie historii na wiele sposobów

DALSZE KROKI

  • gdzie szukać historii własnych i… cudzych?
  • archiwizacja i kolekcjonowanie historii
  • jak i gdzie praktykować opowiadanie historii?

 

Scroll to Top