WYSTĄPIENIA – START UP PITCH

„Zawsze, kiedy coś mówisz – mów krótko, a będą tego słuchać. Mów jasno – a będą rozumieć. Mów obrazowo – a zachowają w pamięci.”

Joseph Pulitzer

 

WYSTĄPIENIA PUBLICZNE – START UP PITCH – WARSZTATY

Michael Pozner w 2007 r. przedstawił model działania uwagi. Na pierwszy rzut okaz to niepozorny ochroniarz w muzeum. Gdy jest spokój, leniwie przemierza teren i od niechcenia obserwuje, co się dzieje. Gdy jednak tylko zdarzy się coś nieoczekiwanego, nasz ochroniarz kieruje wszystkie swe siły poznawcze w kierunku nowego bodźca. Jest w stanie najwyższej gotowości! Musi sprawdzić czy bodziec jest zagrożeniem czy wprost przeciwnie.

Ten ochroniarz pracuje nieprzerwanie, a ten proces trwa nieustająco w Twojej głowie przez cały dzień. W szczególności, gdy widzisz kogoś, kto występuje. Ochroniarz mówi Ci, czy możesz iść spać, czy lepiej bacznie obserwować!

 

DLA KOGO?

Dla osób, które występują publicznie podczas prezentacji pomysłów sturtupowych; dla osób, które występują podczas spotkań networkingowych.

PO CO?

 By wiedzieć, jak prosto i precyzyjnie, a jednocześnie ciekawie i  perswazyjnie przedstawić swój pomysł, ofertę, swoją osobę czy firmę. I nie dać się zapomnieć!

JAK PRACUJEMY?

Forma warsztatowa. Praca indywidualna i w parach, w grupach. Wystąpienia przed grupą. W trakcie warsztatu każdy uczestnik, para lub mała grupa pracuje nad własną prezentacją, którą prezentuje przed grupą i trenerem, otrzymując informacje zwrotne.

[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Media_Image”][/siteorigin_widget]

PRZYKŁADOWY PROGRAM WARSZTATU

SCHEMAT /  STRUKTURA PITCH DECKU

  • struktura podstawowa prezentacji – wstęp, rozwinięcie, zakończenie
  • struktura podstawowa prezentacji Pitch Decku:
  • przedstaw siebie
    • pokaż zespół który za tobą stoi
    • pokaż problem i rozwiązanie
    • analiza rynku, twoje miejsce na rynku i konkurencja
    • dane, liczby i ich uwiarygodnienie
    • model biznesowy
    • kolejne kroki
  • różne struktury prezentacji – przemieszanie kolejności klasycznej prezentacji

UWAGA!

  • chwytliwe hasła, wizja
  • zaciekaw, zaangażuj, zaskocz
  • przyciągnij uwagę
  • daj się zapamiętać

KOMUNIKACJA W PREZENTACJI

  • zasada 3 x P – Prostota, Precyzyjność i Perswazyjność przekazu
  • oryginalność vs oklepane teksty
  • emocje w prezentacji
  • autentyczność i wiarygodność prelegenta, czyli jak mówić zgodnie z Twoim charakterem i osobowością

KLASYCZNE ŚRODKI RETORYCZNE… I NIE TYLKO

  • sztuka storytellingu
  • anegdota i cytat
  • metafora i analogia
  • łańcuch, anafora, kontrast, hiperbola
  • rekwizyt

ZDOLNOŚCI PREZENTACYJNE

  • mowa werbalna i niewerbalna
  • postawa i zachowanie na scenie
  • trema i stres… w służbie wystąpienia
Scroll to Top