STORYTALKING. NARRACYJNA SUPERMOC LIDERA.

AUTOR: Mirosław Urban
WYDAWNICTWO: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2023 r.

Storytelling to narzędzie znane i wykorzystywane przede wszystkim w marketingu, reklamie, sprzedaży i budowaniu marek organizacji czy produktów. Książka „Storytalking. Narracyjna supermoc lidera” Mirosława Urbana ma na celu pokazanie, jak różnorodne narracje (historie, anegdoty, case study, badania, przypowieści, itp.) można wykorzystać nie tylko w wystąpieniach publicznych, takich jak konferencje czy wykłady, ale również podczas prowadzenia warsztatów i szkoleń, spotkań zespołów, rozmów menedżerów z pracownikami, rozmów sprzedażowych czy podczas autoprezentacji lub rozmów networkingowych.

Książka została napisana dla wszystkich, którzy pracują z ludźmi, a ich praca polega na rozmowach, nawiązywaniu relacji, przekonywaniu, uczeniu, sprzedawaniu, inspirowaniu. To niezbędne źródło wiedzy dla menedżerów, kierowników, sprzedawców, trenerów, mówców, psychologów, coachów, konsultantów, działów HR.

Książkę możesz kupić np. [TUTAJ]

METAFORY I ANALOGIE W SZKOLENIACH

AUTORZY: Paweł Fortuna, Mirosław Urban
WYDAWNICTWO: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2014 r.

Autorzy, czerpiąc z osiągnięć współczesnej psychologii i własnych doświadczeń, przekonują, że metafory i analogie mogą się stać narzędziami, które zwiększą skuteczność każdego trenera. Wyjaśniają, jak je dobierać, i opisują oparte na nich klasyczne i niestandardowe metody. Tłumaczą, w jaki sposób metafory i analogie mogą wspomóc realizację celów szkolenia, oraz wesprzeć prowadzącego w zakresie kształtowania postaw uczestników, przełamywania ich oporu, wyjaśniania zagadnień, rozwiązywania problemów czy transferu wiedzy i umiejętności. Odwołują się przy tym do wielu praktycznych przykładów.

PASJA ŻONGLOWANIA. PASSION FOR JUGGLING.

AUTOR: Mirosław Urban
WYDAWNICTWO: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010 r.

Autorzy, czerpiąc z osiągnięć współczesnej psychologii i własnych doświadczeń, przekonują, że metafory i analogie mogą się stać narzędziami, które zwiększą skuteczność każdego trenera. Wyjaśniają, jak je dobierać, i opisują oparte na nich klasyczne i niestandardowe metody. Tłumaczą, w jaki sposób metafory i analogie mogą wspomóc realizację celów szkolenia, oraz wesprzeć prowadzącego w zakresie kształtowania postaw uczestników, przełamywania ich oporu, wyjaśniania zagadnień, rozwiązywania problemów czy transferu wiedzy i umiejętności. Odwołują się przy tym do wielu praktycznych przykładów.

NIEKONWENCJONALNE METODY SZKOLENIOWE

AUTOR: Mirosław Urban
WYDAWNICTWO: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010 r.

Kolejna książka z serii „Szkolenia” przedstawia niekonwencjonalne techniki pracy z grupą. Autor zbiera i grupuje te techniki w określone kategorie i opisuje możliwości ich stosowania, a także wskazuje ograniczenia i trudności mogące pojawić się w trakcie pracy z daną metodą. Omawia między innymi takie zagadnienia, jak specyficzne użycie języka, praca z ciałem i mową ciała, wykorzystanie obrazu i dźwięku oraz ekspresji twórczej uczestników szkolenia, a także wykorzystanie siły fizycznej, ruchu i zręczności. Opisane przez niego techniki, dzięki niekonwencjonalnej formie, pozwalają przybliżyć określone tematy, sprawdzić konkretne umiejętności uczestników szkolenia oraz trenować je.

BLASKI I CIENIE BYCIA TRENEREM. PODRĘCZNIK

AUTORZY: Katarzyna Łaski, Jolanta Jaroszek, Luiza Mądrowska, Mirosław Urban
WYDAWNICTWO: Polihymnia, 2010 r.

Książka jest podsumowaniem projektu szkoleniowego: „Efektywni”, którego celem było wyszkolenie profesjonalnych trenerów. Książka jest zbiorem przemyśleń, rad oraz rzetelnych informacji dotyczących takich obszarów trenerskich jak: przygotowanie szkolenia i jego prowadzenie, ewaluacja i ocena szkolenia, zasady efektywnego uczenia osób dorosłych, komunikacja, autoprezentacja, metody, techniki i narzędzia trenerskie, praca z grupą, aktywne formy szkolenia.

Scroll to Top